A DEMIN XVI.-ról

Hidak építése a minőségügy és az egészségügy között

Debreceni Egészségügyi Minőségügyi Napok – 2016.
(DEMIN XVI.)

A Debreceni Egyetem Népegészségügyi Kar, Megelőző Orvostani Intézet és a Magyar Akadémiai Bizottság Debreceni Területi Bizottsága, az Európai Minőségügyi Szervezet Magyar Nemzeti Bizottságával (EOQ MNB) és az ISO 9000 Fórum Egyesület Egészségügyi és Szociális Ágazatával közösen, a „Debreceni Egészségügyi Minőségügyi Napok” keretében rendezte meg tizenhatodik tudományos konferenciáját és továbbképző tanfolyamát

A rendezvény időpontja: 2016. május 26-28. 
A rendezvény helyszíne: Debreceni Akadémiai Bizottság Székháza (Debrecen, Thomas Mann u. 49.)

A DEMIN XVI. OFTEX-en akkreditált továbbképzés is volt.

A szabadon választott három napos továbbképzésért – vizsga esetén - orvosok és gyógyszerészekn 48 kreditet kaptak. 

Az egészségügyi szakdolgozók továbbképzésének szabályairól szóló 63/2011. (XI. 29.) NEFMI rendelet 6. § (1) bekezdés szerint, három napos részvétel esetén, 18 továbbképzési pontot kaptak.

A rendezvény fő célkitűzése olyan ismeretek, szemlélet átadása volt, mely hozzájárul annak felismeréséhez, hogy nem az a kérdés, miként lehet az egészségügyi ellátás mellett egészségügyi minőségbiztosítással is foglalkozni, hanem az, hogyan lehet magas színvonalú és jó minőségű ellátást megvalósítani, hiszen a kettő egymást feltételezi, azok egymástól elválaszthatatlanok.

 

A DEMIN XVI. mottója:

“Akik különböző úton járnak,

nem adhatnak egymásnak hasznos tanácsokat.”

(Konfuciusz)


FŐ TÉMÁK

  •  A minőség aktuális helyzete az egészségügyben
  •  Sürgősségi betegellátás
  •  Minőség az alapellátásban
  •  Alapellátási modellprogram 
  •  Szervezeti minőségfejlesztés 
  •  Betegbiztonság 
  •  Ritkabetegségek, a személyre szabott gyógyítás minősége; 
  •  Minőség a gyógyászati segédeszköz ellátásban 
  •  Egészségügyi ellátás jogi kérdései 

Terveink szerint a fő témák között szerepelt volna TÁMOP 6.2.5 B-projekt keretében bekapcsolódó intézmények vezetőinek beszámolói a TÁMOP-6.2.5.A projekt során kidolgozott akkreditációs standardok alkalmazásáról.

Sajnálatos, hogy - többszöri megkeresésünk ellenére - sem a BELLA standardok kórházi alkalmazásának eddigi gyakorlati tapasztalatairól, sem a BELLA gyógyszertári standardjainak, tehát a gyógyszerészi gondozáshoz kapcsolódó működés  tapasztalatairól, jelenlegi helyzetéről senki sem vállalt előadást.


Az előadások megtekintéséhez előzetes regisztráció után lehet hozzáférni.


A honlapra feltöltött előadások csoportosítása egyes esetekben eltér a rendezvény programjától, tekintettel arra, hogy a program kialakításánál az előadók elfoglaltságát is figyelembe kellett venni.  


A DEMIN XVI. harmadik napján megjelenők részére  az EOQ MNB külön igazolás kiadása folyamatban.

 

A résztvevők 10 % kedvezményt is kapnak a Minőségügyi Menedzser az Egészségügyben (Quality Manager in Healthcare) tanfolyam árából.

A tanfolyam helye: EOQ MNB Képzési Központ (1026 Budapest, Nagyajtai u. 4/A)

Tanfolyam időpontja: 2016. szeptember 26-30.

Tanfolyam ára: 165.000 + AFA (nem kedvezményes)

Az EOQ MNB Minőségügyi Menedzser az Egészségügyben tanfolyamát elsősorban azoknak ajánljuk, akik nagyobb egészségügyi intézményekben teljes állásban vagy kapcsolt formában már betöltik a minőségügyi vezető vagy helyettese feladatkörét és rendelkeznek az EOQ MNB Minőségügyi Rendszermenedzser tanúsítvánnyal, illetve meg kívánják szerezni azt. Az ezeken a tanfolyamon megszerezhető ismeretekkel a részvevő olyan tudás birtokába jut, amellyel teljes körűvé teszi általános minőségmenedzsment ismereteit és kiegészíti azt egy magas színvonalú egészség-specifikus minőségügyi képzéssel.

További információk és teljes árú jelentkezési lap letöltése 


A minőségi tevékenység nem egyenlő minőségirányítással, és ezért nem is korlátozódhat a minőségügyi rendszerek működtetésére. Az egészségügyben a minőség az szemlélet, azok a tevékenységek, amelyek célja, hogy a rendelkezésre álló erőforrások, technológiák  hatékony felhasználásával javítsuk a betegek gyógyulási esélyét és csökkentsük az ellátás alatt előforduló kockázatokat. Tehát magába foglalja az egészségügyi ellátórendszer, ezen belül az intézmények struktúrájának, a vezetési és a szakmai folyamatainak megfelelő biztosítását, fejlesztését és a mindennapi, a betegekre odafigyelő egészségügyi munkát.

Magyarország jelen egészségügyi helyzetből fakadó minőségi problémák, a minőségpolitikai tervek, a minőségügyi feladatok megismerése, a szakmai ellátás helyes gyakorlatának egyeztetése, a fejlesztés irányának meghatározása és a minőségszemlélet megteremtése közös ügyünk.


Ezúton szeretnénk megköszönni a DEMIN XVI. előadóinak színvonalas előadásaikat és minden résztvevőnek azt, hogy egyéb elfoglaltságuk mellett időt szakítottak arra, hogy egy közös gondolkozás érdekében rendezvényünkre eljöjjenek.


"Mi volt az, ami az emberi kéz oly sok alkotásának segített túlélni a korokat, ellenállást tanúsítani az évszázadokkal szemben, mi vette rá az emberiséget a legvadabb napokban is, hogy megóvja őket a pusztulástól?
Nos hát: a minőség.”
(Thomas Mann)


 


A DEMIN XVII. programjával kapcsolatos javaslatok

A DEMIN rendezvényekkel kapcsolatos további információk javaslatokproqaly@gmail.com

Dr. Gődény Sándor
30 9437 914

Hozzászólások

Nincs hozzászólás...

Hozzászólás előtt be kell jelentkezni:
BELÉPÉS
Pro-Qaly

Legfrissebb hozzászólások